HARI KE 4
Hari ni kene bangun awal sebab bas akan bertolak jam 9.40 am waktu thai..kami check out daripada hotel jam 8am terus menuju ke sebuah restauran muslim di bandar krabi untuk breakfst..kat restauran tu macam dah kat KL semua org Malaysia yang datang makan kat situ pemiliknya orang patani thai so dari segi masakan dan bahasa sama macam orang kelantan la..menu roti canai, nasi berlauk, nasi kerabu dan macam-macam jenis kuih muih ade..kami biase la makan simple-simple aje.. nasi kerabu tambah ayam goreng lepas tu air teh o suam. makan kat sini murah jugak la dalam 90 bath untuk 2 orang..
selesai jer makan kami balik ke area hotel sebab nak pulangkan motosikal scooter honda yang kami sewa..untuk pengetahuan kalau di krabi town ni dia punye Tuk-tuk warna merah kalau selain daripada warna tu mesti dia charge mahal..tp kami untung, keluar jer hotel terus ade tuk-tuk merah dan ape lagi kami naik ler, tetapi sebelum naik macam biase kami tanya harga dulu yela takot kang dia charge mahal..driver tawarkan harga around 50bath seorang so kami terus la setuju, yela kira murah la tu..perjalanan mengambil masa dalam 15 minit ke bus station krabi...sampai jer kami terus tebus tiket yang dibeli dengan harga 170bath seorang ,tapi agent tiket counter tu offer kalau nak first bus ke Hatnyai kene tambah 44bath seorang.mule-mula taknak sebab nak tunggu bus second tp bile dipikirkan perjalanan balik ke Hatnyai tu jauh mengambil masa berjam-jam akhirnya kami setuju. lagi satu kalau sam[pai awal byak la mase kami nak jalan-jalan. yang penting aku lah untung dapat VIP seat...hehe...
Samapai jer di bus station hat yai dalam 2.30pm waktu thai kami terus keluar untuk cari tuk-tuk sebab nak pegi ke travel agent Alisan. tapi kami mempunyai masalah sikit dengan driver tuk-tuk di hat yai dioarang tak faham inglish..selamat la dekat kertas booking tiket tu ade alamat agent dalam bahasa thai. tu pon dia tak bebepape paham camne nak pg ke tempat tu, main redah jer.. mujur la sampai jugak...huhu.. sampai jer kami tebus tiket ke KL then simpan barang di situ sementara tunggu bus jam 7pm watu thai..
Aktiviti pertama kami di Hat Yai cari lunch.. jangan risau sebab ramai orang malaysia kat sana dan restoran halal pon banyak makanan pon murah-murah..mule-mule nak p floating marked tp takot tak sempat so kami jalan-jalan di bandar hat yai aje la..barang-barang kat hat yai memang murah sempat ler aku beli ray ban kalau kat sini kalau ray ban yg ade polarized harga dalam 120 ke atas kat sane aku dapat dengan harga 300bath siap dengan bag lagi...huhu
Yang dalam plastik tu adalah pulut mangga..sedap gile..
hotel ni la dulu ade tragedi..kene bom
possing dengan cermin mata baru..hehe...
Kos hari ke 4
breakfast di krabi town: 90bath (2 orang)
Tuk-tuk :100bath (2 orang)
tiket bas ke hatnyai : 428bath (2 orang)
tuk-tuk di hatnyai: 100bath (2 orang)
makan tengah hari:200bath (2orang)
air kelapa: 80bath (2 orang)
pulut mangga:40bath
mineral water+susu:25bath
baju t-shirt:200bath(2orang)
Ray Ban polarized+Box:300bath
ni adalah penutup percutian hujung tahun 2015 bermula march 2015 aku ke pulau perhentian,.
lepas tu ke Bali bulan Mei 2015 dan penutup untuk 2015 ke Krabi Thailand..next entries aku tulis untuk 2 lagi tempat yang aku pergi k bali n perhentian..huuhu...
Yang dalam plastik tu adalah pulut mangga..sedap gile..
hotel ni la dulu ade tragedi..kene bom
possing dengan cermin mata baru..hehe...
Kos hari ke 4
breakfast di krabi town: 90bath (2 orang)
Tuk-tuk :100bath (2 orang)
tiket bas ke hatnyai : 428bath (2 orang)
tuk-tuk di hatnyai: 100bath (2 orang)
makan tengah hari:200bath (2orang)
air kelapa: 80bath (2 orang)
pulut mangga:40bath
mineral water+susu:25bath
baju t-shirt:200bath(2orang)
Ray Ban polarized+Box:300bath
ni adalah penutup percutian hujung tahun 2015 bermula march 2015 aku ke pulau perhentian,.
lepas tu ke Bali bulan Mei 2015 dan penutup untuk 2015 ke Krabi Thailand..next entries aku tulis untuk 2 lagi tempat yang aku pergi k bali n perhentian..huuhu...








0 comments:
Catat Ulasan